Pak Sheikh...

Dekat sebulan tak jumpa Pak Sheikh... bermakna dekat sebulan jugalah RKA breakfast sorang2 tanpa mendengar tazkirah free dari Pak Sheikh (nama timang-timangan seorang sahabat RKA kat ofis, merangkap imam ofis). Pak Sheikh baru balik dari Syria dan insyaALLAH pertengahan bulan ni akan ke sana lagi bagi menyambung tugas yang masih berbaki… Alhamdulillah pagi nie, sambil pekena nasi goreng yang ditapau dari cafe Tabung Haji kat bawah tu, RKA dijamu lagi dengan tazkirah pagi yang pendek tapi cukup mengesankan dari Pak Sheikh… Di akhir kalam tazkirah pendeknya tu Pak Sheikh tanya RKA secara berseloroh, "Pernah tengok kucing pergi kursus memancing atau menjala?" Tak ada jawab RKA pendek... "Macamana kadang2 ikan kembung, kadang2 ikan tenggiri yang kat tengah laut tu boleh jadi habuan dia...?" RKA diam sebab RKA tau Pak Sheikh akan jawabkan untuk RKA... "Itu nak menunjukkan bahawa rezeki bukan datang dari kita tapi dari ALLAH SWT... Semuanya atas kehendak dan ketentuan DIA..."

Teringat masa ke offshore di perairan Sarawak dengan Pak Sheikh beberapa musim dulu… Dari KLIA airport sampai la atas platform kat tengah laut tu, RKA dihidangkan dengan tazkirah yang mengingatkan RKA tentang kebesaran ALLAH SWT dan kesedaran betapa kerdilnya kita sebagai makhluk ciptaanNYA…

Alhamdulillah … Terimakasih ALLAH… kerana menemukan RKA dengan Pak Sheikh...



Hebat ALLAH...

0 comments:

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 RKA instinct |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.