Askar ke Polis...?

Masa zaman budak-budak dulu kalau orang tanya RKA besar nanti nak jadi askar ke nak jadi polis...

RKA jawab nak jadi polis...

"Kenapa tak nak jadi askar...? Askar kan best... boleh pegang senapang..."

"Tak naklah... masuk askar kena jadi prebet... Masuk polis besttt.... masuk-masuk je terus dapat jadi konstabel...!!"

dah sekolah menengah baru tau prebet ngan konstabel tu sama... !!

hehee

5 comments:

a kl citizen said...

pangkat2 dalam askar ...sampai tua ni tak reti. tapi dalam polis tu tahulah juga.
sebab ayah saya bekas polis

al-lavendari said...

Salam.

Ingatkan masuk polis boleh jadi mata-mata !

Abi Al-Baihaqi (RKA) said...

salam cikgu,
ooh macam tu ke... dulu saya takut ngan polis, kalau tumpang vespa duduk celah, bila ada polis terus mencangkung...polis tu jeling je sambil tersenyum...hihii

terimakasih kerana sudi singgah...

Salam THJ,
askar ada mata polis pun ada mata...tapi kenapa polis je dipanggil mata-mata ekk...? kompius nie...

anyway, thank you for singgahing...

Abd Razak said...

Salam...

Askar dan Polis tu sama kan! Cuma polis glamer sikit sebab dok dalam bandar dan sering kelihatan, askar ni low profle sikit dan jarang kita nampak...

Abi Al-Baihaqi (RKA) said...

Assalamu'alaikum tuan,

Ana pun rasa macam tu jugak... kalau Hari Kebangsaan ana suka tengok diorang berbaris... kemas dan segak walaupun berpanas dari pagi sampai ke petang...

Tuan, maaf banyak2 sebab ana dah beberapa hari tak buka blog nie... sibuk sikit dengan kursus di KL nie... terimakasih banyak sebab sudi jengok dan beri sedikit komen di blog ana nie...

jazakallah tuan...

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 RKA instinct |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.